Doolin Hooligans - Reisverslag uit Dingle, Ierland van René Zee - WaarBenJij.nu Doolin Hooligans - Reisverslag uit Dingle, Ierland van René Zee - WaarBenJij.nu

Doolin Hooligans

Door: renevanderzee

Blijf op de hoogte en volg René

30 November -0001 | Ierland, Dingle

Op de Achill islands ben ik na de Minaun beklommen te hebben de dag erna naar de Croaghaun gegaan. Samen met Richard uit Wales, en Christof en Uli uit Duitsland (inderdaad er zijn hier teveel duitsers...). Misschien wel zwaarder dan de Suilven, het zou niet veel schelen maar het was wel meer dan de moeite waard. Misschien hadden we ook de zuidkant moeten pakken ipv de noordkant maar die lag niet op de route. Toen we boven aan waren was het bijzonder mooi. De lucht was zo goed als strak blauw en ik moest ook denken aan jullie regenachtige weer in Nederland. Mijn dag kon niet meer stuk.

Toen ik na Achill Islands met Richard naar Galway ben gegaan waren de Arts festivals daar nog aan de gang. Dat is echt een aanrader! De Arts festivals is een groot feest met allemaal straat artiesten en dat soort dingen. Een hoop jongleurs -waaronder die mafkezen met kettingzagen en muzikanten. De hostels waren vol dus ik moest op de camping. Wat een prima camping was in Salthill. Na Richard 2 dagen later gedag gezegd te hebben ben ik naar Inishmoor gegaan. Het grootste eiland van de drie Aran islands. Daar heb ik een dag een rondje gefietst en het was wederom fantastisch weer. Die volgende dag ben ik naar Doolin gegaan.
Doolin is een grote beestenboel. Ik had ooit ergens gelezen dat de pubs daar geweldig zijn en dat kan ik alleen maar toejuichen. Het zijn er maar vier, maar meer dan genoeg plezier daar. De bedoeling was om 2 dagen te blijven. Ik kwam de 27ste aan. Die dag wou ik nog naar de Cliffs of Moher en dus moest ik maar gaan waarmaken. Het was die dag wel mistig maar ach gewoon gaan toch. Ik wou heen gaan lopen (10km) en terug liften. Na een kilometer of drie kwam ik dezelfde nederlands tegen waar ik een babbeltje mee had gemaakt op de boot van inishmoor naar doolin. Zij hadden een auto en een aanbod word nooit afgeslagen. Gelukkig maar dat ik gelift werd omdat we daar waren een grote mist wolk was. We konden niet verder dan 10 meter zien. Die avond ging ik naar de pub, weer met duitsers. De pub is gigantisch druk met toeristen maar wel heel gezellig. Die dag daarop heb ik een rondje gefietst van 40km. En 's avonds wederom naar de pub geweest met dezelfde duitsers als de dag ervoor. Die ochtend daarop zou ik eigenlijk gaan. Maar ik had geen zin om te gaan dus bleef ik nog een nachtje langer. Die dag kwamen er een zwitserse jongen, een meisje (california) en een jongen (New York city) uit de states en twee duitse meisjes. Ook waren was er een stelletje uit Duitsland. We konden goed met elkaar opschieten dus de dag dat ik langer bleef ben ik met de zwitserse en de twee duitsers naar het strand gegaan om te niksen. De bedoeling was om nog een rondje te fietsen maar de zwiterse had een auto gehuurd wat dus altijd handig is en zulke keuzes zijn snel gemaakt. Die avond gingen we naar de pub met zn alle. Op een gegeven moment riep de kerel uit de states dat we wel op Doolin hooligans leken. The new gang was born! Die dag daarop met zijn zessen in een 5 persoons auto zijn we naar de Cliffs of Moher gegaan. Dit keer was er geen mist en wat die kleine rostjes zijn toch wel behoorlijk spectaculair en kicken omdat het echt stijle rotsen recht de zee in gaan. Die avond weer de pub in gegaan en was echt fantastische avond. Genoeg geouwehoerd en gelachen.

Ik ben vandaag met Andreas (de kerel uit Zwiterland) naar Dingle Peninsula gereden. Morgen gaan we naar de Ring of Kerry en dinsdag gaat hij naar Dublin en ik naar Cork waar ik, helaas(!), donderdag vanaf naar huis vlieg. Ik vind het echt jammer, maar ik heb echt genoten. Aan de andere kant staat een volgend land staat al op de planning; Nieuw-Zeeland. Waar hoe en wanneer weet ik nog niet. Maar het gaat gebeuren!

Tot in Nederland!

  • 31 Juli 2011 - 22:43

    Gitte:

    Renetje!

    Geniet nog van je laatste daagjes daar en alvast een hele goede reis terug!

    Ik zie je snel!
    Liefs!

  • 31 Juli 2011 - 22:43

    Gitte:

    Renetje!

    Geniet nog van je laatste daagjes daar en alvast een hele goede reis terug!

    Ik zie je snel!
    Liefs!

  • 01 Augustus 2011 - 07:37

    Edwin:

    Hey, echt super vet, wat je allemaal gezien hebt! Veel plezier nog de laatste dagen en een fijne terugreis! Tot over een paar weken, want ik kom pas de 9de thuis.. Volgens mij ging jij eerder al weer weg of niet? Grtjes van Dela! Ed

  • 01 Augustus 2011 - 14:50

    Geert-Jan:

    Ey Rene,

    Haha, toen ik de titel las dacht ik dat je samen met je reismaatjes een pub getrasht had.. maar dit is ook wel vet!
    Zo te horen heb je het prima naar je zin gehad en nog steeds.
    Als je thuis komt, zal je wel raar opkijken, beide kamers van Janneke en Maartje zijn compleet anders!
    Tot snel!

    Groeten, Geert-Jan

  • 01 Augustus 2011 - 20:21

    Clau:

    Hi René!!

    Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg!
    Nou geniet nog een paar daagjes en tot snel!!

    Liefs Clau

    ps thnx for the postcard! ;)

  • 03 Augustus 2011 - 07:44

    Corina:

    Wat weer een geweldig verhaal! Niet te filmen wat je allemaal meemaakt. Keileuk! Ben benieuwd hoe die 'Ring of Kerry' is; schijnt heel mooi te zijn met palmbomen en zo. Dat reisverslag kun je ons binnenkort persoonlijk vertellen, gelukkig! Have a nice day, bíodh turas deas agus a fheiceann tú amárach! X

  • 03 Augustus 2011 - 11:17

    Maartje:

    Hee schat,

    Je hebt er toch maar weer super leuke foto's bij gedaan haha!
    Ga nog maar even flink genieten....

    Tot morgen liefje!!

    Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dingle

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

An Ghaeltacht

12 Juli 2011

No pain, no gain!

17 Juni 2011

Durness, Thurso, Stromness

04 Juni 2011

De Suilven

14 Mei 2011

Ome Guinness
René

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 14282

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 20 November 2015

Kenia, Zuid Afrika en Nieuw Zeeland

20 April 2011 - 04 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: