Ome Guinness - Reisverslag uit Lochinver, Verenigd Koninkrijk van René Zee - WaarBenJij.nu Ome Guinness - Reisverslag uit Lochinver, Verenigd Koninkrijk van René Zee - WaarBenJij.nu

Ome Guinness

Door: renevanderzee

Blijf op de hoogte en volg René

14 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Lochinver

Hiya,



Ik verbaas me steeds weer hoe snel het weer hier kan veranderen. De eerste 2 weken waren hier echt super lekker weer, nou kan je er echt niet op aan. Afgelopen nacht heeft het niet hormaal hard geregend. Een beetje regen is oke, maar dit sloeg alles. Ik mis de zon in Nederland dan toch wel een klein beetje. Het dorpje Lochinver ligt in een baai. 't Ziet er uit alsof de strand verhoogd is en de huizen daarop zijn gebouwd, de achtertuinen van de huizen zijn bergen. Achter die bergen ligt de Suilven. De Suilven is een berg van z'on 700m hoog. Mooi is het om de Suilven op elk moment van de dag te zien. Elk moment is anders. Dan schijnt de zon op het dorp en is de Suilven verdwenen in de mist. Als je je om draait is de Suilven erweer. 's Avonds heeft de Suilven een paarse gloed van de zonsondergang over zich. De volgende dag schijnt de hele dag de zon over hem heen. Fantastisch om te zien.

Elke donderdagavond wordt er hier in de kroeg door de locals een muziekavond gehouden. Geweldig! Violen, gitaren en allemaal andere banjo achtige instrumenten kwamen over de tafel. Vorige week gingen we met een paar duikers die in de haven de pier repareren en in de guest house verbleven. Echte schotse lui dus. De Guinness kwam al snel op de tafel, en de volgende duurde niet lang. We had a good fun! Een van de duikers was niet vies van de whiskey en ik moest er ook aan geloven. Hoe het smaakte durf ik niet meer te zeggen, alcohol laat je soms dingen vergeten. Het enige wat je de volgende dag weet is dat je van veel alcoholische dranken een beroerd gevoel krijgt maar dat je wel een mooie avond hebt gehad.

Hoe langer je in dit dorpje bent hoe meer je het gaat vergelijken met een of andere amerikaanse film over een afgelegen kleine community. De sherriff zie je soms in zijn krachtige horse powers rond scheuren. De ambulancebroeder is bezig in z'n tuin omdat er niets spannends genoeg gebeurd is om 2 uur naar het ziekenhuis te rijden. De supermarkteigenaar weet wanneer er een bandje is of iets anders te beleven valt.
De bejaardensoos zit op zaterdagochtend bij elkaar onder het mom van 'friends of the assynt centre'. Het hele dorp kan dan langskomen om cupcakes en english tea te drinken. Ook wordt er een bric-a-brac tafel onderhouden. En vergeet ook niet de lotterij waar je zowaar een fles whiskey of wijn kan winnen!

Ik stop weer, ga een rondje wandelen. 30 meter en ik sta tussen de bergen, 50 meter en ik sta in een bos, een halfuurtje fietsen en ik ben op het strand. hmmm, lastige keuze.

Slainthe Mhoiz!
René

  • 14 Mei 2011 - 14:21

    Gitte:

    Reneeeeee!

    Leuk om weer iets van je te horen! Ik hoorde al viaviavis dat je daar ook al flink in t glaasje had gekeken! Zo ken ik je weer;)! Hopelijk bevalt het werken oh een beetje! Het klinkt daar echt super (op het weer na)! Mooie natuur en lekker veel rust. En toch ook weer veel te doen!

    Ik kijk uit naar je volgende berichtje! Have fun! En een fijn weekend!!

    Liefs

  • 14 Mei 2011 - 16:12

    Geert-Jan:

    Rene,

    klinkt goed daarzo.. ik hoor het alweer, jij wordt nog een echte whiskeydrinker;)

    verder wederom mooie foto's!
    veel plezier daar verder nog en ik wacht wel weer op het volgende bericht.

    Groeten

  • 14 Mei 2011 - 16:14

    Claudia & Lars:

    Hej René!!

    Zo te lezen en te zien heb je het prima naar de zin daar in Scotland ;)

    Het is ziet er echt onwijs mooi uit en je maakt echt fantastische foto's!

    We kijken uit naar je volgende verslag en dan rest ons slecht nog te zeggen; Have Fun!!

    Groetjes Lars & Clau

  • 15 Mei 2011 - 09:36

    Mama :

    het leest weer goed en je komt aardig sportief weer terug, wandelen en fietsen en dan moet het back-
    packen nog, beginnen goeie training
    foto zijn ook weer mooi
    grt en liefs, mam

  • 15 Mei 2011 - 12:38

    Kimberley:

    De donderdag is de reden dat wij naar Schotland zijn gekomen, toch?

  • 15 Mei 2011 - 15:55

    Maartje:

    hee schat!

    haha ik vind je verhaal weer geweldig! en de foto's nog meer. het is moeilijk te geloven dat jij dat ook allemaal kunt zien. als ik zo'n foto zie lijkt het net alsof het uit een tijdschift is.
    een rondje wandelen? haha ik herken je straks niet meer terug!

    ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    kusjes

  • 16 Mei 2011 - 13:17

    Corina:

    GEWELDIG! Wat doe je veel en wat vertel je leuk! En dan die fotoos! Vooral die van de Harley natuurlijk!!! Nee, zonder gekheid: GEWELDIG! Kan niet wachten op het vervolg! Succes met de whiskey! X Corina

  • 18 Mei 2011 - 11:43

    Karlijn:

    Leuk verhaal weer Reno :D X

  • 24 Mei 2011 - 10:19

    Ed & Dela:

    Heay broertje,

    Beetje late reactie, maar toch weer een leuk verhaaltje. Doet me goed die whiskey! Een van je vissen is dood, weet niet of je het gehoord heb. Maja zal geen slapeloze nacht kosten bij je denk ik. Ow 24 augustus moet wel goed komen denk ik! Laat ik je nog weten!

    Groetjes,
    Ed en Dela

  • 04 Juni 2011 - 15:32

    Jasper:

    Zozo jij vermaakt je wel zo te lezen!=;) Mooie foto's ook joh!. Veel plezier nog daar in ieder geval!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Lochinver

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

An Ghaeltacht

12 Juli 2011

No pain, no gain!

17 Juni 2011

Durness, Thurso, Stromness

04 Juni 2011

De Suilven

14 Mei 2011

Ome Guinness
René

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 14284

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 20 November 2015

Kenia, Zuid Afrika en Nieuw Zeeland

20 April 2011 - 04 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: