One week later - Reisverslag uit Lochinver, Verenigd Koninkrijk van René Zee - WaarBenJij.nu One week later - Reisverslag uit Lochinver, Verenigd Koninkrijk van René Zee - WaarBenJij.nu

One week later

Door: renevanderzee

Blijf op de hoogte en volg René

27 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Lochinver

Hello everybody,

Ik ben hier nu een week en ik moet zeggen het is eigenlijk best wel afgelegen. Vanuit inverness kon ik vorige week woesndag maar geen lift krijgen- uiteindelijk wel hoor. Eenmaal in Ullapool werd ik opgehaald. Om ongeveer 22.00 lokale tijd (een uur vroeger dan in Nederland) was ik er. Ben dus intotaal 17 uur onderweg geweest van 's ochtends de voordeur verlaten tot de het binnenkomen in de guesthouse.

Lochinver is een vrij afgelegen plaats. Vergelijk het met de grootte van Kekerdom en de eerst komende echte stad is Arnhem. Daartussen kom je om de paar km 1 a 2, hooguit 3 huizen tegen. Af en toe heb je nog een dorpje ter grootte van Persingen. Er worden grapjes gemaakt over hoe afgelegen het is; 'en er is nieuw nieuws binnen over de niet bestaande file, het is toegenomen met zes meter aan auto's'.
Overigens heeft het wel van alles 2 food-stores, een haven, tourist information center en nog wat souvenir winkeltjes.

Voornamelijk moet er schoongemaakt worden en rond het huis zijn er hier en daar nog wat klusjes te doen, ik heb tot nu toe alleen nog maar zon gezien wat gunstig te noemen is. De temperatuur is zo rond de 20 graden, maar met de wind erbij kan het nogal fris aanvoelen.

Gisteren ben ik naar de Achmelvich beach geweest. Het is een hagelwit strand met een groenblauwe zee. Zoiets wat ze ook op de ABC-eilanden hebben. Check de foto's maar. Nog een paar dolfijnen erbij en het perfecte plaatje is compleet! Met een beetje geluk kan je ze zien, en ik heb ze gespot en ook op een foto!
Vandaag naar een vuurtoren in Stoer en naar de old man of Stoer geweest. Een pokke eind fietsen. Heuvel op en heuvel af en dan 2 uur lang. Maar het is de moeite waard. Elke bocht en elke heuvel is eigenlijk hetzelfde but it is realy amazing! 2 uur terug fietsen gaat heuvel af nog wel, maar heuvel op is het op sommige stukken zo beroerd dat je het liever loopt.

Omdat er niet echt iets te doen is, ben ik gaan vissen. Zonder iets te vangen te hebben ben ik naar huis gegaan. Ik heb zeehonden gezien, ze houden een oogje in het zeil zodat als het moet, ze er met jou vangst vandoor gaan. Aangeraden wordt dan ook om een mesje oid klaar te hebben liggen zodat je de lijn kan doorsnijden- 'you'll never gonna catch a seal with a fishingrod...'

Cheers mates,

René

  • 27 April 2011 - 20:21

    Gitte:

    Haaa Renétje!

    Goed om te lezen dat je goed aangekomen bent! Had 't al van je moeder gehoord, maar zo nog beter nietwaar;)? Mooie foto's heb je al gekiekt! Ik ben jaloers op de mooie omgeving én het mooie weer!

    Ik hoop dat je snel wat vriendjes daar zult maken -al is het maar een lieve zeehond- , dan ben je toch wat minder eenzaam.

    Zoals je merkt, volg ik je trouw! Ik kijk uit naar je volgende berichtje! Veel plezier!

    xxx

  • 28 April 2011 - 06:51

    Astrid:

    Broertje,

    Goed te horen dat het je daar wel aardig bevalt!
    Ik lees vol verbazing: aan het fietsen.. Niet gedacht dat jij nu al zoveel gefietst hebt. In ieder geval, geniet ervan en we wachten op je volgende verhaal!

    liefs

  • 28 April 2011 - 08:09

    Duifje:

    Hee schat!

    Hahaha wat een leuke foto van jou! Ik zie/hoor dat je het daar geweldig vind!
    Dat schoonmaken vind je niet zo leuk he? Maar gelukkig heb je daar een mooi uitzicht!

    Tot het volgende verhaal!

    Dikke kus!

  • 28 April 2011 - 14:13

    Corina:

    Vanmorgen geprobeerd een reactie te plaatsen, maar dat is niet gelukt. Hier komt de herkansing (als het goed gaat!); of het staat er dadelijk 2 x op! Hoeveel geluk kun je hebben!

    Hey son-in-law! Wat leuk om weer van je te horen! Het leest leuk, en wat 'n ruimte! Prachtige foto's, vooral die van die zeehond :)! Nog heel veel plezier in Schotland en dan op naar Ierland. Maar tussendoor eerst nog nieuw nieuws! Tot dan. X

  • 28 April 2011 - 15:10

    Pap En Mam:

    Ha jongen, het is goed weer wat te horen en zelfs iets meer dan verwacht. leuke foto's en de zeehond is zeker bij nacht.
    en op de fiets!!!, hebben de ritjes naar leuth toch nog wat bij gedragen het laatste jaar.
    van papa moest ik zeggen dat als je wat vangt wel mag bellen maar hij komt je niet helpen verlossen van de vis maar maak wel een foto. meestal is er wel wat van beginnersgeluk.
    fiets nog maar wat af dan komen er nog meer mooie foto's,
    liefs, kus en tot horens

  • 28 April 2011 - 15:24

    Geert-Jan:

    Hallo René,

    Wat een mooie foto's man!
    Schoonmaken? Dan valt de afwas doen nog wel mee hè?!
    Goed om te lezen dat je jezelf wel bezighoudt, gast 2 uur fietsen!?
    Veel plezier nog en houd ons op de hoogte!

    Groeten, GJ

  • 29 April 2011 - 20:38

    Babet:

    Hee René

    Ik vond die dolfijnen geweldig om te zien! Lijkt me super mooi.
    Maar dat schoonmaken he, ik herken je er wel een beetje in terug. Het herinnert me een beetje aan Frankrijk ;)

    Veel plezier nog !
    Liefs

  • 29 April 2011 - 22:00

    Karlijn:

    Haa Reno, wat een leuke foto's! Fijn om te lezen dat alles goed gaat! Ik wens je heel veel plezier en ik ga deze site heel erg in de gaten houden :) X

  • 30 April 2011 - 08:59

    Babet:

    inplaats van Frankrijk bedoel ik natuurljik België he ;)

  • 30 April 2011 - 09:12

    Max:

    Hey René,

    Mooie foto's heb je gemaakt joh! Lijkt mij een mooie omgeving. En je kunt er goed genieten van je rust ;-)
    Loop je al rond in een Schotse rok met een doedelzak om of moet je dat verdienen :P?
    In ieder geval heel veel plezier daar!!

    Groeten!!

  • 02 Mei 2011 - 19:32

    Pa:

    Hej jochie hoe is het met visjes vangen ? Ik kom ze niet van de haak halen of schoon maken en bakken want dan lust iedereen ze wel.Het gaat goed met nils halve terras is schoon.
    Gr. Pa

  • 05 Mei 2011 - 18:56

    Elly:

    Hallo René, een FB 500 lijkt me toch eenvoudiger dan fietsen. Als ie het doet tenminste. Het ziet er ruig uit! Zijn de mensen ook zo?
    Ookal zal het niet elke dag feest zijn, ik ben toch echt jaloers. Heel veel liefs van ons!

  • 06 Mei 2011 - 10:47

    Janneke:

    Hoi Reneeeeeetje!
    Hoe is het daar?
    Je hebt mooie foto's gemaakt joh.
    Ik ben wel een beetje jaloers op je!

    Ik ben erg benieuwd naar je volgende avondturen!

    Groetjes en een dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Lochinver

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

An Ghaeltacht

12 Juli 2011

No pain, no gain!

17 Juni 2011

Durness, Thurso, Stromness

04 Juni 2011

De Suilven

14 Mei 2011

Ome Guinness
René

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 14279

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 20 November 2015

Kenia, Zuid Afrika en Nieuw Zeeland

20 April 2011 - 04 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: